Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, March 3, 2010

f0rmula for today...

Macam yang saya janjikan, saya nak cuba cari waktu untuk kongsi apa yang saya belajar hari2. Untuk hari ni saya ada tiga kelas, mula dengan subjek dirasat jadwa then sambung terus kelas mathematic of finance abis je masuk kelas fundamentals of accounting. Kelas berderet dari 930pagi sampailah pukul 2 petang, saya cuma sempat solat zohor, makan tengahari tak sempat. Memang macam penat tapi saya rasa ok je, sebab kelas tue semua dekat fakulti ekonomi, jadi saya tak perlu penat terkejar2 ke fakulti lain macam kelas saya untuk hari ahad, selasa dan khamis. Pagi tadi masa kelas dirasat jadwa, Dr masuk topik baru n bagi kuiz. Dirasat jadwa ni subjek tentang kajian untuk kelayakan bagi sesuatu projek untuk dijalankan, maknanya sebelum projek dijalankan kita kena kaji dari pelbagai sudut, cek pro n kontra projek tu,lebih kurangla ye.Topik sebelum bincang lebih kepada takrif dirasat jadwa itu sendiri serta kepentingan2 ianya dijalankan n sekarang masuk topik baru, market study. Topik ni membincangkan tentang guideline yang perlu diambil kira dalam sesebuah pasaran. Habis je kelas dirasat jadwa saya terus ke kelas Math, arini masuk rumus baru pulak dalam kepala, klu topik sebelum ni kira interest arini kira diskaun pulak, math sebenar tak susah kalau kita rajin tapi bagi orang yang macam saya sangat2 mencabar rasanya sebab sy lemah dengan nombor, tak pelah usaha tangga kejayaan langkah jugakla walaupun cam susah. Akhir sekali saya masuk kelas akaun pulak, yang ini okla xde stress sangat sebab belajar benda yang saya dah pernah jumpa dari zaman sekolah lagi cuma cabarannya saya bergerak sendiri, so kne tasji' semangat sendiri la. sebelum ni masih dalam teori2 akaun je n hari ni saya dah mle start untuk buat akaun, macam senang but jgn cepat rasa tenang lepas2 ni ad yang lebih mencabar. Memang untuk hari isnin dan rabu 4jam lebih otak saya akan bermain dengan nombor je, dirasat jadwa pun ada rumus jugak nak kre keseimbgn output n input, jaga surplus n shortage men kira2 la jugak sikit. Saya akan cuba hepy dengan keadaan saya, doakan ye!!!;p



pizza h0ttt,
9.47pm,3/3/10,
mY caSa, Irbeed.

No comments:

Post a Comment

follow me

Mencari posisi Memperkemaskan diri Menempuh REALITI...

"من كان يؤمن بالله واليوم الاخر فليقل خيرا او ليصمت"